loveyourelife

Alla inlägg under juni 2013

Av Johanna Ask - 30 juni 2013 21:30

Vi shoppade även lite hem inredning tillsammans med vår familj igår och det var otroligt trevligt och vi åt mat (jag åt upp maten från mammas tallrik och syrrans samt min älsklings) men jag klaga inte på att jag var hungrig efter det heller :-D
Nu blir de soffmys med älsklingen ?
Puss och kram / johanna ?

Av Johanna Ask - 26 juni 2013 07:44

Hej
Imorse efter att min älskling hade gått till jobbet spydde jag upp något gult :-/
Vad kan det bero på?
Jag är INTE magsjuk utan det känns mer obehagligt och äckligt..
Nåja nu ska jag försöka sova lite till innan jag ringer till bm.

Av Johanna Ask - 24 juni 2013 11:29

Äter typ Kosovos godaste bröd som min älsklings kompis fru bakade, vet inte hur många sådana bröd vi fick men nu finns det ju i alla fall fyra stycken kvar :-D ?
Äter dom med fetaost och albanskt te och smakerna gifter sig i munnen.
Haha snacka om att jag börjar fundera på om grabben där inne är halv svensk eller hel alban :-P
Kanske laddar jag upp en ganska dålig bild men man ser ju i alla fall vad det är för något :-)
Tack snälla N för brödet!

Bild före jag börja äta:

Av Johanna Ask - 24 juni 2013 10:58

Nu befinner jag mig i vecka 22 i graviditeten :-D ?
Bild bevis:

Av Johanna Ask - 23 juni 2013 02:15

Hej igen!
Enligt baby center så är jag nu gravid i vecka 22! :-D
Nu går det snabbt haha vilket känns underbart det med till vi får träffa underverket ;-) ?

Magen börjar nu synas mer och mer och min mage börjar även bli lite mer trög fungerade också.
Folk på jobbet kollar ofta på min mage men säger ingenting i alla fall.
Fast de vet för de som kollar så mycket har själva småbarn hihi :-P

Annars mår jag kanon bra och är väldigt allmänt glad över mitt liv måste jag ju säga :-D
Den 24 juli ska vi till barnmorskan eller om min älskling jobbar så får faster Arta följa med och höra på Artins hjärtslag hihi ;-)?

Sist vi var där den 19 juni så var mitt blodtryck något sänkt än förra gången men det var ändå väldigt bra:
105/60.
MEN det bästa var ändå när barnets hjärtslag låg över det normala :-D

Både jag och min sambo kunde inte hålla tillbaka leendet när vi återigen fick höra sonens hjärtslag ?
Att allt var underbart visste jag ju på något sätt...
Ändå skönt att få det bekräftat!
Nu ska jag krypa till kojs bredvid min älskade älskling så jag säger godnatt.



Av Johanna Ask - 20 juni 2013 00:11

Hejsan allesammans...
Ikväll jobbar jag natt och jag som har svårt för kaffe nu när jag väntar barn är nu TVUNGEN att dricka det för att ens orka vara vaken!
Så jag har bunkrat upp med EN stor kaffekopp, min flaska med vatten och en gravid bok haha.
Det kan jag nöja mig med tills jag måste se till de boende igen hehe

God natt till alla er andra som faktiskt får sova ut ordentligt :-P
Puss och kram / johanna ?

Av Johanna Ask - 19 juni 2013 15:09

Imorse var jag och min älskling hos barnmorskan och gjorde kontroll av blodtryck vilket var lägre nu än gångerna innan 105/60 och hjärtslagen på barnet var bra de med :-) ?

Inga anmärkningar alls från när vi var på förlossningen och skulle få beräknat födelsedatum så det lilla underverket är friskt och det är det som är det viktigaste för oss :-D ?

Vi ska dit igen den 24 juli eller om det bara blir jag då min sambo måste jobba.
Hur som helst så när hon lyssnade på hjärtat så lät det faktiskt som att det var som ett regn oväder med mycket blåst haha riktigt häftigt var det i alla fall :-D

Skönt att höra av henne att allt går bra med graviditeten och jag känner mig lugn och trygg med den barnmorskan.
Hon sa att hon skulle gå på semester men vi fick ändå hennes mail adress ifall vi skulle ha fler frågor.

Nu ska jag krypa ner i sängen igen och försöka sova lite innan natte passet, mitt första natte pass ever!
Puss och kram / johanna ?

Av Johanna Ask - 18 juni 2013 20:10

Nu är det dags för mig att börja äta järntabletter vilket jag tycker känns konstigtoch kkommer nog tycka är jobbigt då jag kan få förstoppning, halsbränna, kräkningar, diarré, obehag känslor i mage och tarm samt mörk färg på avföring :-/

För min del räcker det med halsbränna och kräkningar är jobbigt nog.
Imorgon när vi ska till barnmorskan så får vi prata mer om det med vår barnmorska...
Hoppas att jag slipper få några biverkningar *peppar peppar ta i trä*. :-)


Presentation


Hej och välkommen till min sida!
Jag kommer skriva ganska mycket om att jag och min världs bästa kille ska ha bebis om några månader....

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards